• German
  • English
+41 (0) 79 370 44 66
sapXPerience GmbH
  • Home
  • Basics
    • Expertise
    • SAP Consulting with Lasting Value
    • Project-Management
      • The sapXP-Project-Management-Blog
      • Tools Overview in Digistore24
    • VI-Documentation
  • Special Services
    • External Testing Management
    • Tools Overview in Digistore24
  • References
    • Social Responsibility and Sustainability
  • Contact
Select Page

What fundamental licensing issues are new in S/4HANA compared to SAP R/3 and need to be addressed accordingly?

by Christian Schuette | Nov 26, 2019 | PM Blog EN

Abstract: This blog post highlights the basic licensing issues of S/4HANA compared to SAP R/3, such as the differences in user and feature licensing, and recommends carefully reviewing licensing requirements to minimize potential risks and costs. A clear understanding...

15. Internal and external project reporting

by Christian Schuette | Nov 12, 2019 | PM Blog EN

Abstract: This blog post explains why effective internal and external project reporting is critical in SAP projects and provides recommendations for creating and monitoring reports to ensure project success.   “Internal project reporting” is the term...

Search

Previous posts

  • 35. Failure of RISE with SAP
  • 34. Success S/4HANA projects
  • 33. Acc. Testing 1.0 / as service
  • 32. Scope of Documentation
  • 31. Service or works contract?
  • 30. Implementation S/4HANA
  • 29. Realization of S/4HANA
  • 28. Scoping & Prototyping
  • 27. Method: waterfall or agile?
  • 26. Project Preparation
  • 25. Good user documentation
  • 24. Remote project team testing
  • 23. S/4 Ext. Cloud – Caution!
  • 22. Data cleanse & Migr. How-To
  • 21. Periph. systems & interfaces
  • 20. DASG S/4HANA Questions
  • 19. Efficient testing, but how?
  • 18. “SAP Standard” in S/4HANA
  • 17. S/4HANA operation/models
  • 16. S/4HANA licensing – caution!
  • 15. PM3: Project Reporting
  • 14. PM2: Scope/Risks/Decisions
  • 13. PM1: Time & Resource Plan
  • 12. Project organization
  • 11. S/4 Best-Practice-Mapping
  • 10. Own model company – how?
  • 9. SAP uses Model Company?
  • 8. New SAP tools for S/4 Impl.
  • 7. PM S/4HANA vs. R/3 Impl.
  • 6. Stakeholder analysis
  • 5. Possible partnering models
  • 4. Aspects of project goals
  • 3. Basics and principles
  • 2. Who? About me
  • 1. Why? My motivation
© SAPXPERIENCE GmbH • Impressum • Datenschutzerklärung • Cookie-Richtlinie (EU)
Powered by DigiMember
Cookie-Zustimmung verwalten
Um dir ein optimales Erlebnis zu bieten, verwenden wir Technologien wie Cookies, um Geräteinformationen zu speichern und/oder darauf zuzugreifen. Wenn du diesen Technologien zustimmst, können wir Daten wie das Surfverhalten oder eindeutige IDs auf dieser Website verarbeiten. Wenn du deine Zustimmung nicht erteilst oder zurückziehst, können bestimmte Merkmale und Funktionen beeinträchtigt werden.
Funktional Always active
Die technische Speicherung oder der Zugang ist unbedingt erforderlich für den rechtmäßigen Zweck, die Nutzung eines bestimmten Dienstes zu ermöglichen, der vom Teilnehmer oder Nutzer ausdrücklich gewünscht wird, oder für den alleinigen Zweck, die Übertragung einer Nachricht über ein elektronisches Kommunikationsnetz durchzuführen.
Vorlieben
Die technische Speicherung oder der Zugriff ist für den rechtmäßigen Zweck der Speicherung von Präferenzen erforderlich, die nicht vom Abonnenten oder Benutzer angefordert wurden.
Statistiken
Die technische Speicherung oder der Zugriff, der ausschließlich zu statistischen Zwecken erfolgt. Die technische Speicherung oder der Zugriff, der ausschließlich zu anonymen statistischen Zwecken verwendet wird. Ohne eine Vorladung, die freiwillige Zustimmung deines Internetdienstanbieters oder zusätzliche Aufzeichnungen von Dritten können die zu diesem Zweck gespeicherten oder abgerufenen Informationen allein in der Regel nicht dazu verwendet werden, dich zu identifizieren.
Marketing
Die technische Speicherung oder der Zugriff ist erforderlich, um Nutzerprofile zu erstellen, um Werbung zu versenden oder um den Nutzer auf einer Website oder über mehrere Websites hinweg zu ähnlichen Marketingzwecken zu verfolgen.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Einstellungen ansehen
{title} {title} {title}